Bike to the future, branding an expo
Probleemstelling
Design Museum Gent wil een inspirerende tentoonstelling co-produceren het innovatief design van fietsen. Maar het idee van de tentoonstelling is nog niet helemaal uitgepuurd. Strategische begeleiding is noodzakelijk. Branding, communicatie, Art Direction en scenografie moeten perfect op elkaar aansluiten. Design Museum Gent gaf deze totaalopdracht aan ons.
Zoals steeds doen we strategische begeleiding participatief. Samen met de staff van het design museum organiseerden we strategische brainstorms om de totaalaanpak van de tentoonstelling en de communicatie vorm te geven.
Case: Fast Forward by good design
Met Bike to the Future nemen we je mee op turbotrip naar de toekomst van het fietsen, met een indrukwekkende preview van prototypes en nieuwe gadgets, uitgedacht door de meest ingenieuze ontwerpers. Kom kijken naar die toonbeelden van briljant design, virtuositeit en respectvolle technologie!
Social media lanceringscampagne #biketothefuture!
Voor het concept en de vormgeving kozen we voor een vettige knipoog naar de 80’s.
De fiets flitst ons de toekomst in: Fast Forward by clever design. Een Social media clip verspreidt als eerste de boodschap.
Regie & Art Direction: Filip Bullens
Styling & Copywriting: Els De Pauw
Camera: Tiele Mulier
Montage: Kevin Devogele
Starring: Helmut Lotti als future wielrenner
Met dank aan: Politie Gent & Eddy Merckx