One Stop shop Manu & Me
De blauwdruk van een nieuw merk.
2 maatwerkbedrijven, Mirto en Manufast, hadden een strak plan: ze wilden hun krachten en hun knowhow bundelen om sterker te staan in de markt en om meer groeikansen te creëren voor hun mensen. Ze willen we een verschil maken. Ze willen bijdragen tot bloei, vooruitgang en welzijn, tot tevredenheid en tot sterke connecties.
Een nieuw sterk merk lanceren vanuit twee bedrijven. Dat doe je niet in een knip. Ze hadden nood aan een goede voorbereiding en begeleiding. We lieten ze eerst in de spreekwoordelijke spiegel kijken. In een paar intensieve, online & corona-proof 😬, workshops legden we de fundamenten van hun nieuwe, gezamenlijke merk. We analyseerden met het management eerst de eigen merken, gingen op zoek naar externe factoren die bepalend waren, naar hun plannen, naar hun identiteit en hun karakter. Vervolgens zochten we naar sterke overeenkomsten om het nieuwe merk op te ijken. De merk-analyse en -synthese legden we vast in de blauwdruk voor het nieuwe MANU&ME.
Manu&Me, your print & mail companion.
Een nieuwe naam voor een nieuw merk: het was een spannende keuze. Een merknaam moet laten voelen wie je bent en niet zozeer wat je doet. We hebben gekozen voor een toegankelijke, aantrekkelijke naam die de samenwerkingsgeest, het engagement en de belofte van companionship uitdrukt. We kozen voor Manu&Me. De baseline is ‘your print & mail companion’: daarmee leggen we uit wàt ze doen en hòe ze dat doen. Manu&Me drukt en mailt, en daarbij begeleiden ze jou, de klant, als een compagnon de route, zodat jij perfect op je einddoel raakt.
👉 www.manuandme.be
Het Merkpaspoort.
De neerslag van deze grondige merkoefening vertaalden we in hun merkpaspoort. Dit document vormt hun merkfundament en stelt hen in staat om te weten wie ze zijn als merk en waar ze naartoe willen. Het geeft de richting aan voor de spreekwoordelijke reis die ze samen met de klant de volgende jaren onderneemt.
DE FUNDAMENTEN zijn gelegd voor een STERKE MERKIDENTITEIT.
Als de strategie zuiver is, dan valt de naam en dan komen we met sterke branding op de proppen. Onze creatieve wederhelft, Brand Lieutenants, kopte de huisstijl prachtig binnen.
Strategische begeleiding en communicatie coaching.
We zijn voor Manu&Me de lange termijn communicatiepartner. We houden de marketing roadmap in het oog, aligneren de marketing resultaten met de business doelstellingen en we werken in nauw teamverband alle marketingacties uit. We vormen samen een hecht communicatie team. Met een twee wekelijks overleg houden we alles ad hoc, ingepland en realistisch. #datadriven.