Maatwerkbedrijven
Om de maatschappelijke noodzaak te onderstrepen en de werknemers van de Sociale Werkplaatsen (nu maatwerkbedrijven) in de kijker te zetten vroeg de koepelorganisatie SST aan Cojak om een branding en imagocampagne te ontwerpen.
Geef mensen zin
We stonden in voor de uitwerking en bedachten de campagne met de slogan: ‘Maatwerk geeft mensen zin.’ Want mensen opnieuw zin geven is de kernopdracht van de Sociale Economie. Om kracht van deze campagne te vergroten worden Belgische artiesten aangetrokken om de slagzin artistiek te interpreteren. Voor de lancering maakte fotograaf Frieke Janssens sprekende portretten. De beelden zijn niet alleen artistiek sterk maar weerspiegelen bovendien de bezieling van de Maatwerkbedrijven. De werknemers worden fier afgebeeld en brengen hun echt verhaal en zijn trots op wat zij doen.
Imagohandboek
Om eenheid in de communicatie te krijgen voor de hele sector, ontwierpen we een imagohandboek voor de bedrijven uit de sociale sector. Zo verhogen we op een ondersteunende manier de draagkracht van de campagne. Met vrijblijvende guidelines worden bedrijven uitgenodigd om de branding mee te intergreren binnen hun eigen communicatie.
Blader hier even in het imagohandboek
Mediapartnership met Radio 2
De lanceringscampagne liep in samenwerking met Radio2.
Zij brachten de verhalen van maatwerkwerknemers op de radio. De podcasts kan je hier beluisteren.