thumbnail Jolly good news

Persbericht: Cojak lanceert hiphop track tegen voedseloverschotten!

Persbericht: Cojak lanceert samen met Gents hiphopcollectief “rauw en onbesproken” track tegen voedseloverschotten


Beste journalist,

Ontwerp en Communicatie studio Cojak lanceert een jongerencampagne tegen voedseloverschottennowasteland.be voor iDrops. Het Gentse hiphopcollectief “Rauw en Onbesproken” werd hiervoor ingeschakeld en lanceerde een nieuwe track tegen voedselverspilling als oproep om na te denken over (digitale) oplossingen rond voedseltekorten/overschotten.

Wat een hallucinant zicht: honderden achtergelaten tenten, hopen resten eten en drank en andere rotzooi. De camping van Pukkelpop lag er na afloop bij als één grote vuilnisbelt. Net nu dropt het Gentse hiphopcollectief “Rauw en Onbesproken” een nieuwe track tegen voedselverspilling. Samen met iDROPS lanceren de hiphoppers een oproep om na te denken over (digitale) oplossingen rond voedseltekorten/overschotten.

WA VOEDSELVERSPILLING, OVER WA ZIJ DE BEZIG MAN, LAAT MIJ NE KEER DOEN”

In het nummer ‘Ver van mijn bed’ rappen Fatih en Castro over onze onverschilligheid tegenover de problematiek van voedselzekerheid. Hun nieuwe song stelt onze lakse houding tegenover voedselverspilling aan de kaak. De videoclip zet deze boodschap nog extra in de verf.

Rauw en Onbesproken roept jongeren op om de verspilling en onze onverschilligheid een halt toe te roepen. De hiphoppers lanceren een oproep om na te denken over (digitale) oplossingen rond voedseltekorten/overschotten. Het kan toch niet dat anno 2016 nog steeds meer dan 1 miljard mensen honger lijden. Iedereen moet op elk moment fysieke en economische toegang hebben tot voldoende, veilig en voedzaam voedsel dat voldoet aan hun behoeften en voorkeuren en hen in staat stelt om een actief en gezond leven te leiden.

HOE WERKT HET?

Jongerenorganisaties, sportverenigingen of scholen kunnen zich via de site www.nowasteland.be aanmelden om mee te zoeken naar een oplossing vanuit digitale innovatieve hoek. Want er is genoeg veilig voedsel voor iedereen, elke dag. Samen met !DROPS worden dan brainstorms georganiseerd op verschillende locaties waar iedereen ideeën kan spuien. De beste ideeën worden ook effectief gerealiseerd.

MEER INFO:


www.nowasteland.be

 

COJAK & !DROPS

COJAK is de vaste communicatiepartner van !Drops. De wereld verandert razendsnel. Zo snel dat mensen de veranderingen vaak ervaren als overweldigend of bedreigend. Voor !DROPS zijn veranderingen een voedingsbodem voor nieuwe kansen. Samen met betrokken mensen en organisaties wil !Drops innovatieve oplossingen bedenken voor alle mogelijke veranderingen in de samenleving. Niet alleen door een denkkader aan te reiken maar ook door met originele methodes concepten te bedenken en ideeën uit te werken.

www.idrops.be

Cojak Communicatiecollectief, ontwerp en communicatie

Cojak is een dynamisch communicatie en ontwerp studio uit Gent. Het wil communicatie als middel gebruiken om de wereld ‘future proof’ te maken. Het bureau is opgericht in 2010. Voor Cojak is duurzaamheid geen modieuze marketingterm maar een evidentie. Klanten die maatschappelijk verantwoord ondernemen staan centraal in de portfolio.

DUURZAAM? Uiteraard, omdat het kan. We willen communicatie die verantwoord is. Efficiënt en effectief in cijfers en winst, maar respectvol voor mensen en milieu. Voor de schitterende bol waarop we leven en voor een zuivere toekomst. Omdat het kan en omdat het zo hoort. Soms met een schreeuw maar nooit met opgeheven vinger. Liever met een glimlach en een knipoog, vanuit een positieve ingesteldheid. Omdat we allemaal menselijk mogen zijn. Feilbaar, maar vindingrijk en altijd hoopvol.

Meer info

COJAK – Filip Bullens
Ontwerp & Communicatie
Zwijnaardsesteenweg 293, 9000 Gent – België
09 245 57 78 | 0478 79 78 09
filip@cojak.be / www.cojak.be / @CojakTweet

Persinfo (niet voor publicatie)

PR voor Cojak Communicatiecollectief wordt verzorgd door:
Cats Communication – Sandra Plasschaert
sandra@catscommunication.be – Tel : 0479/35.10.39