thumbnail

Zet je schouders onder sport

Een campagne voor meer sportvrijwilligers.

300.000 … Dat is het aantal vrijwilligers dat aan de slag is in de Vlaamse sportclubs. 98% van die sportclubs geeft aan niet te kunnen draaien zonder vrijwilligers. #sportschouders zijn onmisbaar: zonder hen, geen sport. Meer dan 60% van de clubs signaleert ook dat ze schouders tekort komen en dringend op zoek zijn naar nieuwe vrijwilligers! Cojak to the rescue…

360° marketing campagne.

De Vlaamse Sportfederatie vroeg aan Cojak om, wel ja, onze schouders onder deze campagne te zetten. Na een aantal grondige strategische brainstorms met de klant bedachten we #sportschouders: een 360° marketing campagne samen met alle Vlaamse federaties. Doelstelling: met deze campagne wil de Vlaamse Sportfederatie de verbindende kracht van sport en de sociale meerwaarde van vrijwilligerswerk tonen. Statistieken tonen ons dat veel mensen goesting hebben om vrijwillig een maatschappelijk engagement aan te gaan. De campagne wil die mensen in het sociale netwerk van clubs en federaties activeren.

sportschouders.be

Videoclips (online / TV)



Op de set: ‘the making of’ #sportschouders.

De Belgian Cats lanceren de campagne

De vrijwilligers van de Kortrijk Spurs werden verrast! Niemand minder dan de Belgian Cats droegen vrijwilligers van de Kortrijk Spurs op handen voor de lancering van deze campagne.

Alle clubs doen mee

De verrassingsactie is het startschot van de campagne “Sportschouders” om meer vrijwilligers warm te maken om zich in te zetten voor een sportclub. Want het is nodig!
300.000 … Dat is het aantal vrijwilligers dat dagelijks aan de slag is in de Vlaamse sportclubs. Zonder hen, geen sport. 98% van de sportclubs geeft aan niet te kunnen werken zonder vrijwilligers. Zij zijn onmisbaar bij de meest uitleenlopende taken zoals terreinen onderhouden, evenementen organiseren, de clubadministratie bijhouden, boterhammen smeren,…

Cojak inschakelen voor jouw campagnes? Contacteer ons:



star