thumbnail

Een succesvolle e-mail campagne, kan dat nog?

Kan een e-mailing campagne nog succesvol zijn?

Loont het nog de moeite om je kostbare tijd te steken in die verrekte mailinglists? Ons empirisch antwoord is volmondig ‘ja’! Op voorwaarde dat je het oprecht, creatief en goed onderbouwd aanpakt.

Hoe wij dat klaarspelen voor onze klanten?

Dat tonen we je met plezier. Neem nu onze speelse en succesvolle ‘Mirto Gustobox’ e-mail campagne.
Mirto, een waanzinnig goed en groeiend maatwerkbedrijf, is sinds begin 2019 een trouwe klant. Wij bouwen hun hele merk strategisch en creatief uit, begeleiden hun volledige marketingplan en vertalen hun strategische doelstellingen in succesvolle campagnes.

De ‘Gustobox’

Om hun prospectie een boost te geven ontwierpen we deze speelse en creatieve e-mail campagne: de Gustobox. We bedachten een doos met verrassend goed verpakte pakjes waaruit je op een online, data gedreven pagina kon kiezen uit verschillende thema’s. Je geselecteerde goodiebox* stuurde Mirto je gezwind toe zodat je meteen kon proeven waartoe ze allemaal in staat zijn (*met dank aan hun genereuze, tevreden klanten…).
Bekijk even onderstaande cijfers. Die spreken boekdelen…

De campagne in vogelvlucht

Resultaat: het sales team kreeg +170 top leads in 1 maand

Een succesvolle mailing campagne gebeurt in samenspraak met het sales team. Want een goeie campagne is als een straffe assist: die geeft de perfecte voorzet zodat het team simpelweg moet binnen koppen.

Give away

Dat deze campagne zo goed aansloeg kwam ook doordat we bewust Mirto’s trouwe klanten in the picture hebben gezet. Dat zorgde voor een commercieel sneeuwbaleffect en de concrete, sterke cases legden meteen ook Mirto’s geloofwaardige expertise inzake verpakken en verzenden op tafel. Het speelse karakter sluit dan weer perfect aan bij hun merkpositionering.

En zo brengt een digitale mailingcampagne je effectief een pak nieuwe klanten binnen.
Uitsmijtertje:
klanten stuurden spontaan enthousiaste berichten over deze campagne en deelden het op hun socials. En het sales team? Dat had roodgloeiende oren van alle call backs.

 

#makeyourmark

 

star