thumbnail

Xandres, hun transitie naar een circulaire mode-economie

Van supply chain naar marketing.

Labels by Andres NV is een Belgisch modebedrijf met een rijke geschiedenis in het vervaardigen van kwaliteitsvolle kledij. Sinds 2016 maakt Labels by Andres NV deel uit van de Franse groep DAMARTEX. Vandaag bestaat het modehuis uit 4 sterke merken (Xandres, Xandres Studio, Xandres Gold en Xandres Corporate).

Elke label staat garant voor een uitstekende kwaliteit, dankzij onze vergaande knowhow en 50 jaar ervaring. Elk label incorporeert bovendien hetzelfde DNA, aangevuld met een eigen accent. Zo richt Xandres Gold zich tot modieuze size-plus vrouwen en richt Xandres Studio zich tot vrouwen met een meer opvallende, ‘edgy’ stijl. Xandres Corporate is de divisie die stijlvolle bedrijfskledij ontwikkelt vanuit hetzelfde streven naar absolute kwaliteit en duurzaamheid. Met Xandres Corporate keren ze zelfs voor een stuk terug naar hun roots: Xandres ontstond immers uit een klein familiebedrijf dat werkkledij op de markt bracht (sinds 1927).

Duurzaam ondernemen zit in het DNA van onze Belgische onderneming: zowel de labels als het bedrijf staan voor degelijke, eerlijke, kwaliteitsvolle en tijdloze collecties.

Xandres vroeg aan ons om hun inspirerend, circulair supply chain traject te vertalen in een wervend en consistent merk verhaal dat hun klanten en prospects overtuigt.

VAN REÏNCARNEREN TOT OPNIEUW CREËREN

“Klassieke waardeketens creëren geen waarde meer wanneer het product verkocht is aan de klant. In ons circulaire model gaan we van in de ontwerpfase net wel waarde creëren voor de gebruiksfase en einde gebruiksfase, of zorgen we ervoor dat de waarde van de materialen wordt behouden. Labels by Andres wil klanten stimuleren om kledij zo lang mogelijk te gebruiken, en wil eigen producten terugnemen met oog op herbestemming van de materialen in een volgende productieloop.”

Betekenisvolle branding loont

Xandres bewijst dat betekenisvolle marketing werkt. De NMBS koos ervoor om hun nieuwe kledij door Xandres te laten ontwerpen en te maken. Of zoals DeTijd het mooi formuleert ‘Uniformen NMBS boosten modebedrijf Xandres‘.

Laat het een mooi voorbeeld zijn voor alle Belgische bedrijven: betekenisvolle marketing rendeert wel degelijk! 🤘.

 

 

star